Zdroj: https://airsoft.cz/zajimavosti/airsoftove-znacky-ics  •  Vydáno: 10.2.2016 14:10  •  Autor: Alfred

Airsoftové značky - ICS

Airsoftové značky - ICSMnoho velkých značek v airsoftu jsou pro nás jen pouhé názvy a zkratky. Ale jako každé odvětví, i airsoftové značky mají svoji historii, filosofii a cíle. A jednou z těchto značek je i ICS.

Už delší dobu mám v plánu články o airsoftových značkách. Ale narozdíl od seriálu "Historie airsoftu", kde informace dohledávám na internetu a pátrám po fórech po celém světě, zde jsem to chtěl pojmout jinak. Chtěl jsem, aby o každé značce pohovořil někdo z dané firmy. Aby sám svými slovy řekl něco k historii a vývoji. Sám značku odprezentoval. Proto jsem jako prvního oslovil mého dobrého taiwanského přítele Tima Lee od ICS. Tim je taktéž airsoftový hráč a proto mi velmi ochotně vyhověl. Dnes vám tedy mohu ukázat první článek ze série "Airsoftové značky".

Chci ještě upozornit, že článek je skutečně jen překladem, s minimálním stylistickým zásahem, aby se zachoval charakter a vyjadřování autora textu, kterým je Tim Lee. Proto občas omluvte jeho kostrbatost. Jako vždy, sem tam přidám kurzívou pár poznámek.

Alfred

ICS je profesionální výrobce elektrických zbraní, který je aktuálně lídrem ve vývoji a výrobě elektrických zbraní. ICS nejenom, že jako první vstoupila na taiwanský trh s elektrickými zbraněmi, ale taktéž nahromadila množství zkušeností a vytvořila moderní obraz značky ICS. Vzestup volnočasových aktivit, konkurence na trhu a budování image značky, to jsou základní předpoklady pro dlouhodobý rozvoj ICS.

Pro začátek je potřeba objasnit si pár termínů. V Asii se stále používá termín Toy gun. Ten lze chápat nejen jako repliku zbraně ale také jako pouhou hračku. V textu jsem tedy měnil překlad tohoto termínu tak jak se mi zdálo vhodné.

Profil značky:

I Chin Shivan Enterprise Co., Ltd (ICS) založeno v roce 1996

Oficiální stránky: icsbb.com

Hlavní produkt: Elektrické airsoftové repliky

Milníky ICS:

Sen, stát se hrdinou, se během historie nikdy nezměnil. Ovšem měnili se zbraně, které hrdina používal. Hrát si na kovboje nebo vojáky patřilo odjakživa k nejpopulárnějším chlapeckým hrám. A součástí těchto her byly i hračky ve tvaru různých zbraní se kterými spolu mohli děti bojovat jako ve svých oblíbených příbězích a filmech. To vše se nyní mění do podoby nové volnočasové aktivity. Aktivity, kterou dnes známe jako airsoft.

Mimochodem v Japonsku airsoftu říkají "Survival Game".

Když se na trhu poprvé objevili hračky s možností střelby a jinými funkčními prvky, zaujali tehdy zakladatele ICS, pana Chou. Ten správně odhadnul, že tento druh hraček by mohli být skvělou obchodní příležitostí.

Proto Pan Chou v roce 1983 založil ICS a začal vyrábět plynové pistole. Na výrobu hraček a replik zbraní se v té době vrhlo mnoho firem. Obliba těchto realistických hraček prudce vzrostla během chvíli bylo na Taiwanu přes 30 různých výrobců hraček a replik.

Jako běžný člověk jste se na Taiwanu dostali ke skutečné zbrani pouze v rámci vojenské služby. Pro mnoho mužů to ovšem byla nezapomenutelná vzpomínka. Repliky zbraní byly proto vítány převážně mužskými zákazníky, kteří tak našli zajímavý a vytoužený koníček.

Naneštěstí, palné zbraně zastávali v taiwanské společnosti velmi citlivou a speciální funkci. Vzrůstající popularita replik zbraní samozřejmě neunikla pozornosti úřadů. A tak byly tyto repliky velmi záhy zakázány a posléze stahovány z oběhu k úřední likvidaci.

V této situaci měli samozřejmě výrobci velký problém a nařízení na ně drtivě dopadlo. Pan Chou si vzpomíná, že v jedné takové továrně bylo policií nalezeno tisíce replik zbraní, a že rozsah výroby odpovídal spíše zbrojovce než hračkářství. Aby bylo hůře, majitel této totvárny byl postaven před soud, za porušení zákona o střelných zbraních. Tato a jiné události přinesli výrobcům replik těžké časy. Výrobci se proto všemi způsoby snažili veřejně ohrazovat a zasazovat o svá práva. Trvalo to mnoho let, než byla výroba replik oficiálně legalizovana, ale nakonec se to podařilo. Ovšem na konci této éry zůstalo na celém Taiwanu pouze 6 výrobců replik zbraní.

Během tohoto období bylo uzavřeno mnoho továren. Ale ICS se nevzdávalo a kvůli překonání krize vyrábělo třeba panenky, hula-hop obruče a jiné další, zcela obyčejné, hračky.

Když bylo v roce 1987 po 38 letech zrušeno stanné právo, mohl na počátku počátku 90. let započít proces demokratizace Taiwanu. V polovině 90. let totiž kongres zrušil starý zákon o střelných zbraních. Tehdy starý zákon byl nejvyšším soudem prohlášen jako protiústavní a na základě jasně daných a měřitelných parametrů vznikl nový zákon o palných zbraních a replikách, který se uzpůsobil všeobecně platnému vnímání nejen ostrých zbraní, ale také replik a hraček napříč veřejností. Po tomto uzákonění začali airsoftoví výrobci znovu prosperovat a dařillo se i všem aktivitám okolo airsoftu. Technologie výroby airsoftových zbraní se neustále zlepšovala a tak mohly, dnes již velmi známé firmy, představit své produkty světu.

V tomto období představilo Japonsko světu elektrickou airsoftovou zbraň (Tokio Marui - FA-MAS 1991 pozn. redakce), která začala soupeřit s plynovými pistolemi. Trh s airsoftovými replikami se změnil, protože do té doby dominantní pistole nahradili pušky. Štěstím bylo, že ceny japonských výrobků byli vysoké a čínská produkce pokulhávala jak sortimentem, tak kvalitou. To byla skvělá příležitost k tomu, aby se taiwanští výrobci nejen prosadili na domácím trhu, ale také zvýšili reputaci taiwanských výrobků ve světě mezi hráči.

V této době totiž udali japonští výrobci 85% svých výrobků na domácím, japonském trhu. Je jasné, že na zahraničí trhy toho příliš nezbylo. Proto se jako první vrhli na kopírování elektrických zbraní firmy z Koreje. Bohužel, korejští výrobci nedokázali ukojit poptávku ani množstvím, ani kvalitou svých zbraní .

Vzpomeňme na zbraně značky Academy, které jste si museli sami sestavovat. Podobalo se to hodně lepení modelu letadélka.

S vidinou globálního trhu, který trpí nedostatkem hromadně vyráběných zbraní v dobré kvalitě, rozhodlo se ICS přetransformovat a zaměřit výhradně na výrobu elektrických airsoftových zbraní. To udělalo ICS první firmou na Taiwanu, a třetí ve světě, která se vrhla nejen na výrobu, ale také na vývoj vlastních elektrických zbraní. Zároveň bylo ICS první firmou, jež začala airsoftové zbraně vyrábět ve velkém a ve velkém je též vyvážet do světa.

Pan Chou uznává, že vrhnout se na výrobu AEG zbraní bylo vcelku odvážné rozhodnutí. Přestože si ICS nevedlo nikterak špatně, bylo to stále co do velikosti nejmenší továrna na Taiwanu. Ostatní značky samozřejmě také viděli růst trhu s AEG zbraněmi, ale drželi se raději dál výroby plynových zbraní, bez nutnosti výrazných investic, a získávali více zkušeností.

Důvodem bylo samozřejmě to, že technologie AEG zbraní byla mnohem komplikovanější a vstupní investice o mnoho vyšší, což znamenalo velké obtíže a rizika při prosazování se na trhu s AEG zbraněmi.

Navíc počátek elektrických zbraní nevypadal tak revolučně. Kromě plynových blowback pistolí tu ještě stále byly zbraně na stlačený vzduch a CO2 z éry klasického airsoftu.

Ve snaze zaujmout exportní trhy, rozhodla se ICS odlišit od konkurence. I když byl vynálezce AEG zbraně z Japonska, ICS se snažila vyrobit „Upgrade pušku“ na základě znalostí japonských výrobků, které však dále vylepšovala. Tím že se struktura AEG zbraně lišila, vznikl skutečně nový produkt. ICS byla velmi záhy schopna nabídnout lepší AEG zbraň než japonský výrobce.

Výsledků bylo dosaženo zhruba po dvou letech vývoje, než se konečně podařilo překonat veškerá úskalí výroby. Speciálně co se týče motorků, kol, jiných nových komponentů a technologií, bylo nutné spolupracovat se subdodavateli a několikrát tyto díly zcela přepracovat (v té době nebyl na Taiwanu žádný výrobce, který by měl zkušenosti s výrobou takových dílů). Neustále bylo nutné testovat a upravovat. Občas se pracovalo až pozdě do noci a s prácí se končilo kolem půlnoci.

Pro představu, AEG zbraň se skládá z 300 – 400 dílů a každý díl je z jiného materiálu a prochází jinou výrobní technologií. Odlevání zinkových slitin, odlévání hliníkových slitin, vstřikování plastů, lisování, prášková metalurgie, kování, přesné lití, lisování hliníkových slitin, CNC obrábění, tvrdé eloxování a různé formy ochranných nátěrů a povrchových úprav. Aby bylo vůbec možné všechny tyto díly sestavit dohromady, je nutné, aby každý z nich prošel složitým procesem měření, seřizování, nastavením výrobních tolerancí, překonal spoustu dalších problémů, aby tyto díly nakonec vytvořili perfektní kombinaci a vzájemně pasovali.

Požadavky na výrobní tolerance jsou při výrobě AEG zbraní velmi přísné. ICS neustále vylepšuje vlastní výrobní i měřící procesy, aby bylo zajištěno, že každý díl bude vyroben ve správné toleranci, bez ohledu na to, v jaké sérii byl vyroben.

Pan Chou je toho názoru, že technologie výroby airsoftových zbraní je velmi blízká výrobě skutečných zbraní, protože se při ní používá mnoho shodných výrobních postupů. To dělá výrobu jako takovou velmi obtížnou, zvláště pokud je nutné vyrobit díl u externího dodavatele, který nemá podobné výrobní technologie. A právě díky těmto problémům se ICS neustále zlepšuje a učí se.

Nicméně elektrické zbraně od ICS nemají se skutečnými zbraněmi shodný pouze vzhled, ale také preciznost, s jakou jsou vyrobeny. Proto nabízejí skvěle střelecké parametry a tím i mnohem realističtější pocit pro samotné hráče.

Ta chvíle odhadnutí obchodního potenciálu AEG zbraní a věnování se vývoji a výrobě až po konečné uvedení vlastní AEG na trh, to vše dovolilo ICS stát se nejen světovým lídrem trhu s AEG zbraněmi, ale také získat výhodu v lepší kvalitě a technologické převaze.

Růst ICS je stimulován především rostoucí oblibou bojových her, replik zbraní a skupin příznivců military, kteří zbraně používají především pro airsoftový boj. A co více, manipulace s AEG zbraněmi a jejich fungování je shodná, jako u ostrých zbraní. Zbraně střílí rovně a díky seřiditelnému hop-up mechanismu i daleko. To vítají i státní složky armády či policie, které mohou airsoft využít k běžnému tréningu. A nakonec mnoho filmových tvůrců dodnes používá airsoftové repliky pro vytvoření lepší a realističtější atmosféry ve vojenských filmech či policejních seriálech.

Samozřejmě současně s vývojem AEG zbraní, komunikuje ICS neustále i se svými zákazníky a uživateli svých výrobků. Díky této zpětné vazbě vyvíjí příslušenství pro airsoftový boj, upgrade díly a samozřejmě kvalitní munici. I díky tomu nabízí svým zákazníkům jen to nejlepší.

Značka ICS zahrnuje nejen hlavní značku ICS, ale také její další značky. Snaha vylepšit ergonomii zbraní s ohledem na zkušenosti hráčů vyústila v představení značky CXP (Concept eXclusive Project), která slouží jako nejpokročilejší řada zbraní od ICS. Pro splnění potřeb začínajících hráčů vznikla naopak značka CB (Combat Boy) a značka BLE naopak cílí na širokou hráčskou základnu s cílem budování dobrého jména značky a získávání důvěry a věrnosti zákazníků.

Popularita a vzestup trhu s airsoftovými replikami, a samozřejmě příklad ICS, navnadili výrobce z Číny, Hong Kongu a Taiwanu aby se také angažovali ve výrobě AEG zbraní. Jako příklad uvedu Taiwan, kde je v současnosti více než 20 airsoftových firem. Konkurence na trhu tak výrazně stoupla.

ICS cílí především na světové trhy, přesto musí čelit mnoha výzvám od neúnavné konkurence, která vstoupila na trh později než ICS Pan Chou zmiňuje, že ICS si užívala několik let bez jakékoliv konkurence. Sám ale věděl, že teprve s jejím příchodem se odhalí problémy ve fungování společnosti, pokud nebude společnost řízena dobře a nebude sledovat vývoj trhu.

I to je důvod, proč ICS klade na slovo „design“ velký důraz a od samotného počátku se snaží neustále rozvíjet schopnosti svých inženýrů a vytvořit tak největší vývojové středisko airsoftu na Taiwanu. Vytváření různých produktů v dobré kvalitě, je možné jen díky přizpůsobení všech mechanismů společnosti a schopnosti rychle upravovat výsledné výrobky. Jediným účelem je větší spokojenosti zákazníka.

Cílem tohoto vývoje, je získat si pozornost zákazníků, aby bylo umožněna nejen expanze na thu, ale též expanze trhu jako takového. Pan Chou často svým zaměstnancům říká, že pokud nebude o značku dobře dbáno, budou se muset bát tím víc, čím více produktů prodají, protože pak nebudou schopni se starat nejen o všechny trhy a už vůbec ne o všechny zákazníky. I to je důvod, proč ICS neustále zvyšuje svoje úsilí v řízení chodu samotné značky, propagace hodnot značky ICS a samozřejmě posílení pozice vůči konkurenci. Všechny tyto faktory jsou důvodem současné vůdčí pozice ICS na globálním airsoftovém trhu.

Tim Lee